2011. március 26.

A koncert............

Az utóbbi évek ritka estéje volt a csütörtöki, amikor végre egy kicsit kimozdulhattam és nem is akárhová.
A Csík zenekar koncertezett Ferencziékkel, a Kodály Központ új, igen jó akusztikájú hangversenyermében.
Hát, tényleg fergetegeset zenéltek.
Jó zenészek, jó hangok, jó dalok, de ezt mindenki tudja aki ismeri őket.
Utána sokat gondolkodtam azon, hogy mekkora nagy dolgot csinált ez az együttes.
A mai fiatalok és középkorúak is igen eltávolodtak a magyar népzenétől, nem ismerek olyan tinit ,aki igazi népzenét hallgat esténként, mint anya és pedagógus is így gondolom.Kivétel a néptáncosok.
A feldolgozásokkal ( Lovasi stb.) újra közel hozzák emberek ezreihez a magyar népzenét.
Milyen nagy dolog ez, mennyi kincset és szépséget adnak át újra.
Hiszen ezek a gyökereink...
Szóval ,köszönet a Csík Jánosnak és zenekarának!
..

3 megjegyzés:

  1. Nekem ez az igazi zene! Akármilyen magyar népzenét hallok lúdbőrős leszek! És szerintem nemcsak azért, mert néptáncos voltam valamikor. A magyar népdal a magyar lélek rezdüléseiből született!
    Jó koncert volt, nem is lehet rossz! Jó volt hallgatni őket!

    VálaszTörlés
  2. Egyetértünk!!!!
    Remélem Te is hallod őket élőben is nemsokára!

    VálaszTörlés
  3. A feldolgozások népszerűbbek lettek sokszor mint az eredeti, nagyon sokakhoz eljutott, így mindenki jól járt. Fontos, hogy a hagyományainkat őrizzük, köszönet nekik érte.

    VálaszTörlés